کد خبر 395820
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

دبیرخانه جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران»، نامزدهای نهمین دوره خود را معرفی کرد.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش رسیده، هیات داوران نهمین دوره جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران»، پس از بررسی مجموعه شعرهای انتشاریافته در سال 1392 در مرحله پایانی چهار مجموعه را به‌عنوان نامزد دریافت تندیس این جایزه معرفی کرد.

به‌ترتیب حروف الفبا، حامد ابراهیم‌پور با مجموعه‌ «براندویی که عرق‌گیر خیس پوشیده»، زنده‌یاد غلامرضا بروسان با مجموعه‌ «در آب‌ها دری باز شد»، لیلا صادقی با مجموعه‌ «گریز از مرکز» و شهاب مقربین با مجموعه‌ «کسی به در کوبید»، به‌عنوان نامزدهای انتخاب کتاب سال شعر در این دوره معرفی شده‌اند.

همچنین در این بخش، علاوه بر انتخاب برگزیده‌ای از میان چهار مجموعه یادشده، یک مجموعه شعر نیز از میان سایر شرکت‌کنندگان و راه‌یافتگان به مرحله‌ پایانی، تقدیر خواهد شد.

هیات داوران بخش کتاب سال نهمین دوره جایزه شعر خبرنگاران را علیرضا بهرامی، حسن گوهرپور، محمدحسین مدل، پونه ندائی و محمد ولی‌زاده تشکیل داده‌اند.

نامزدها و هیات داوران بخش ویژه جایزه، شامل شاعران بدون کتاب منتشرشده در ایران، متعاقبا در روزهای آینده معرفی خواهند شد.

همچنین همان‌گونه که پیش‌تر اعلام شده است، عنوان یک عمر دستاورد شعری این جایزه در دوره‌ نهم به «هوشنگ ابتهاج» اعطا خواهد شد.

مرحوم غلامرضا بروسان که جزو نامزدهای این دوره جایزه معرفی شده است، پیش‌تر دو بار دیگر در این جایزه شرکت داشته که یک‌بار در دوره‌ نخست، جایزه شعر خبرنگاران را از آن خود کرده است. علیرضا طبایی، الیاس علوی، حافظ موسوی، نرگس برهمند، رؤیا زرین، بکتاش آبتین و فریاد شیری، منتخبان دوره‌های دیگر این جایزه بوده‌اند.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس